Skärtorsdag och slut i luvan...

I går kväll kom släggan! Tydligen tar de senaste veckorna ut sin rätt. Hade med Rufus hem efter att både hans och min träning slutat samtidigt i Jomala... Då han sedan åkte var det som om nån slog till mig ordentligt i skallen. Energy level hamnade nära minus... En klass prov fick jag dock fixade och högen har minskat väsentligt. Nu bara denna arbetsdag, så har vi påsklov här i skolan! Kämpa på!!!

I övrigt hade jag igen förmånen att få starta dagen med morgonträning. Lite blåsigt och regnigt, men dock förväntan och professionell träningsiver i truppen, som det ser ut. Nu i kväll ska Robban ha startelvan mot Honka klar. Jag har sagt min åsikt. Han väger för och emot och eventuellt kan nåt avgörande falla först under kvällspasset. Tror dock att även han redan vet hur vi ska göra! Vet inte vad Radio Owe frågade spelarna och Robban i morse, men där stod han under tak och väntade på oss efter morgonpasset med mikrofonen i högsta hugg! Kanske vi trots allt har lite fotbollskultur här på dessa vindpinade öar...

I morgon är det långfredag och vi ska begrunda våra liv. Meddelade Sassa att jag tänkte använda dagen just till det. Hon tyckte det passar bra, men jag kunde ju rensa källaren medan jag gör det.... Ja ja... Men det gör jag ju så gärna. Barnen mina gör som Markoolio och drar till fjällen... Hej och hoppas det glider bra!

Kan för övrigt meddela att gårdagens läsarsiffror var de högsta någonsin på denna blogg. 114 unika besökare. Jaska dag 1 hade 109 och tisdagens sanningsord om ÅFFs mammalediga sportchef genererade i 57 vilket når bronsplacering... Det lönar sig alltså att antingen skriva illa om ålänningar eller debattera om region- och landslag för att få folk att läsa... Då vet vi det!

Deltog i en grej där man fick välja sina fem favoritfotbollsspelare genom tiderna. Dessa två kom bland andra med på min lista.

Bobby Moore

Anne Mäkinen

Kanske hon här kommer med på nån annans lista om några år:

Jag syftar närmast på henne i blått, helt utan att inte visa respekt även för Lokattan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0