Sammandragning.. D-day


D-day! We shall never surrender!!!

En oerhört vacker vårdag har vi här på Åland! Jag kom hem vid 2-tiden i natt och somnade för att igen vakna då Sassa drog iväg på Ikea-korståg till Svearnas rike vid 7 tiden. Tänkte då att jag bara lite skulle slumra en stund och väcktes av ett ilsket sms vi halv elva tiden... Sen gällde det att komma ur regionturneingen och in i Åland United!

Eftesom min duktiga fästmö har tvättat byxorna där jag förvarat min bilnyckel och denna (nyckeln) just nu är väldigt försvunnen blev det ingen soptransport i dag. Tog mig en promenad till bilgaraget där den ordinarie nyckeln fanns och träffade  toppladdade Taina och Eve som redan var klädda i ÅU uniform... Sedan sent utrustad med bil kunde jag ta i mina faderliga plikter, köpa påskris av klass 7F samt köra Linda till sina simtävlingar. Lycka till i dag Linda!

Nu är jag hemma och vänder. Klädbyte och sedan iväg till Eckerö! I dag ska det börja! ( i dag börjar det också för Raikka som tillbringar dagen med att studera Åbos och Satakundas distriktslag... Ska bli intressant då jag vet mer om vårt eget, men det är i dag en annan historia!) Kan bara säga som på bilden:

Vi är förberedda!

Jamppa håller med, säger hon här inför hela landet.

Det här vill jag se i kväll!!!!!

C´mon you blues!

Det här är vår holme! Nu ska vi börja kampen! Just nu älskar jag Åland United! Det måste man göra inför match och träning för att det ska bära!!!

Kommentarer
Postat av: Max

Fy skäms på er! Hur täcks ni göra 5 mål? Det har ju sagts att årets liga skall vara jämn. Trotsar ni förbundets direktiv?



Neeee...grattis. Heja Åland!

2009-04-05 @ 00:56:18
Postat av: MV

Jag försökte nog få Robban att slänga in alla juniorer och backar på topp då det började dra iväg, just för att hålla direktiven... Men som svensk ville han inte lyssna... Nää:-) Tack! Som de säger i sången: "What a feeling"

2009-04-05 @ 09:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0