Same same, but different

En ny vecka är på gång. Vad ska vi , kortfattat säga om i dag då?!

Morgonträning med hemvändande icke landslagsaktuella spelare. Av olika anledningar hade vi sex spelare som tränade och för endel gick det bra, för endel mindre bra, men tränade det gjorde vi... Yle var där med kameran i högsta hugg... Försökte mitt allt att hela tiden gå i vägen. Få se hur de klipper detta inslag. TAÅ dök också upp och Jimmy samt ÅFFs representant höll i träningen på andra planhalvan. I kväll ska ÅU dela plan med IFK damer. Finns det hjärterum så finns det stjärterum ser man...

Inget dramatiskt att föra på tal i dag. Folk orkar inte mera kommentera. Beror väl på att jag i grunden skriver så tråkigt kan jag tänka...

Becci startar mot England i dag! Hoppas våra unghonor får till en bra match där nere på pustan.

Spännande hur vår interninfo i laget funkar... Taina messade i går kväll och bad att få veta hur och när vi tränar i dag. Själv är hon ju med Kati Sarah och Carro i Eerikkilä... Jag bara svarar då nån frågar. Tror nog de löser detta själva...

Jepps. Det slog mig att jag snart inte är tjockast i hushållet!!!

Vi fotbollslegender är ofta välbyggda!
Vem är han? Bilden är vald med eftertanke! Han och Becci har något gemensamt!!! Svara och säg, så ser vi hur allmänbildade läsare vi har!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nee, jag har bara så väldigt stressigt just nu, vi ska också flytta, så du vet ju. Läser nog, men har inte riktigt kunnat koncentrera mig på svar. Men att det skulle gå så illa för 19-åringarna trodde jag inte. Och fattar inte varför man ska mixtra med alla möjliga 4-1-3-2-5-9 eller ditåt...4-4-2, så fattar alla, åtminstone jag :) Känner man igen Jaska i en såndär konstifik uppställning...?

2009-04-28 @ 17:15:49
Postat av: MV

Näää... Egentligen är Jaska mer åt 4-2-3-1 hållet:-), men jag tror man ville vinna mittfältet och spela mera med tydliga kantspelare... Siffror i all ära, men egentligen visar de baa hur man ställt upplaget på papperet. Uppgifterna i defensiven och offensiven kan sen variera väldigt. 4-4-2 kan i defensiven bli 4-4-1-1 och i offensiven 2-4-4 om man vill, eller så på ett dussin andra sätt:-)

2009-04-28 @ 19:18:34
Postat av: rösten från öster

Mannen på bilden är väl den legendariske Ralf Edströms småkusin Leon Björkvall som spelade i Örkelljunga bryggeris korplag, en riktig gammal hederlig murbräcka i försvaret... namnet förenar

2009-04-29 @ 08:37:10
Postat av: MV

Leon skulle ha blivit enormt hedrad om han jämförts med den här mannen!!! Ralf Edström med tror jag!

2009-04-29 @ 08:46:45
Postat av: Perre

Idag slog det mig! Puskas!

2009-04-29 @ 14:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0