Nummerboll är inte bra...

Och vad har vi lärt oss i dag då?

1. Nummerboll är inte en bra övning, tycker spelare i Åland United. Jag måste erkänna att jag själv aldrig tänkt mig den som en aktivitet för ligalag innan Robban introducerade och även jag såg att den är väldigt funktionsduglig för spelare som kan läsa och göra det bästa av enkla ting... Nu är nummerboll dock utdömd. Stackars Robban stod där med händerna i fickorna och såg trumpen ut... Nåja, i bästa svenska demokratiska stil fick Maiju och Elin ta i det hela och nu körde laget i morse en bollägarövning som direkt fick internnamnet "Hodgson". "Så ska de vara- karvainen kana", som killarna i finskspråkiga skolan alltid sade då vi hurrin gick förbi...

2. Denna blogg läses av väldigt varierande sorts människor. Men bästa läsare... I stället för att omedelbart rapportera till personer som deklarerar att de inte läser detta och upprör deras sinnen helt i onödan, säg det du har på hjärtat tex genom att kommentera texten. Anonym får man vara om man inte vill blotta sig för hela den 50 hövdade läsarkretsen. Om någon tex uppfattade gårdagens tex om IFK dam som provocerande. Då tror jag man kan fundera på varför... Jag hade själv två personer att läsa för att förvissa mig om att texten skulle vara positiv och inte gräva fram vrede och tankar om orättvisa beskyllningar eller nåt. Spelarna i IFK dam är ju mina bekanta och jag hälsar glatt på dem var vi än möts. Dessutom önskar jag alla allt gott... Men, finns det nåt att säga, säg det och spring inte och skvallra till varandra som småtjejer... (finns rätt mycket fjortisaktivitet här på min arbetsplats med). Eller, för all del. Sprid gärna det jag skriver... Men det vore intressant för hela bloggens väsen om man även tog upp diskussion... Mig får man gärna skälla på, som vi ju sett i de fastländska skribenternas texter... Konstruktiv diskussion kallas viss sådant!

3. Sen har vi lärt oss om apokryfer och evangelium... Dan Brown versus Matteus (inte Matthäus)..

I kväll blir det tidig träning på löparbanan och sen ska gubbarna i IFK mäta sig med Banas Honka!

Matchen torde vara slut i tid så jag hinner med i insomningsprocessen på soffan sen! Det är riktigt skönt att ha ett hem igen!!!!

Spelar man nummerboll här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0